Dnešní den s úsměvem

Pikovické dobrodružství

14. prosince 2008 v 22:32 | štefan

Posledný týden jsem toho naběhal málo, a tak před weekendem jsem měl za 12 prosincových dní naběhaných jen žalostných 119 km. Po weekendu jsem chtěl mít přes 200, tak jsem se rozhodl, že si zaběhnu dvakrát moji oblíbenou trasu do Ohrobce, co by spolu vyneslo 84 km. Nějak jsem si ale v sobotu špatně spočítal, kdy mám vyběhnout, a tak jsem neměl čas doběhnout až domů. Proto jsem na 37 km nastoupil do tramvaje a zbytek dojel. V neděli ráno jsem se na dlouhý běh moc necítil, ale doufal jsem, že to rozběhám. Někdy po 11 h jsem vyběhl z batohem na zádech a doufal, že uběhnu alespoň 40 km. Asi po 5 km se mi najednou začalo běžet velice příjemně, tak jsem se rozhodl zaběhnout do Ohrobce s prodloužením na Zvoli, co by bylo asi 45 km. Když jsem pak vyběhl na Zvoli cítil jsem se tak dobře, že jsem se rozhodl zkusit běžet přes Vrané nad Vltavou a Davli do Pikovic a zpátky, spolu asi 68 km. Z Vraného do Davle je to asi 8 km, ale skoro pořád do kopce, hodně nepříjemné. Několik krát se mi zdálo, že už jsem na vrcholu a není už kam stoupat, ale po několika desítkách metrů se objevil další kopec. Hodně strmý byl už první úsek ve Vraném.. Proto mne celkem potěšila značka u sokolovny omezujíci rychlost na 30. Když jsem tedy musel omezit rychlost, tak jsem si v klidu klusal do kopce, v pomalém tempu to nebylo příliš namáhavé. Až skoro po vrchol kopce nad Davlí bylo příjemné počasí, bezvětří, tam však foukal docela silný, studený vítr, musel jsem trochu přidat, abych příliš nepromrzl. Po asi 2 km seběhu do Davle vítr jako by zázrakem ustal a vydrželo to až do večera. Ale běžel jsem moc pomalu, terén byl dost těžký. Když jsem se rozhodnul běžet ještě z Pikovic domů, považoval jsem to vzhledem k tomu, že přes Zvoli bych běžel za soumraku, za dobrodružství. Ale v Pikovicích jsem byl až kolem 15:30, běžel bych už do Vraného za soumraku. A přes Zvoli za tmy. To už by byl vzhledem k terénu spíš hazard. Neměl jsem čelovku, jenom baterku, kterou jsem si vzal jenom tak pro jistotu, po zkušenosti z bloudění za tmy v listopadu. Tak jsem změnil rozhodnutí a zkusil ještě běžet 9 km do Kamenného přívozu, a pak zpátky na vlak do Davle. Předpokládal jsem, že to bude lehká trasa, spolu asi 13 km, to jsem si troufal. Ale asi po 1 km jsem se dostal na kamenitý chodník, místy skály, dvakrát nepříjemné schody z kamenů. K tomu jsem potkal dva nepříjemné německé ovčáky, které zřejmě někomu utekly. První si mně jen prohlížel a byl by mne nechal ale druhý na mne vystartoval. Tak jsem na ně zařval. Zastavily, ale pak se znovu rozběhli ke mne. Na štěstí jsem uviděl na zemi klacek. Tak jsem ho zvednul, co mělo na psy zázračný účinek. Asi nějaká špatná zkušenost. Zastavily se, pak se obrátily a odběhly. Mezitím se rychle setmělo a musel jsem si na cestu svítit baterkou. Běželo se mi špatně. Doběhnul jsem ke sloupu se šipkami. Do K.Přívozu bylo ještě 4,5 km a bylo potřeba vyšplhat po nějakých skalách. Tak jsem to vzdal. Cesta zpátky do Pikovic byla těžká. Neviděl jsem si pořádně pod nohy, zakopával o kameny a špatně došlapoval. Nakonec jsem ze strachu, abych neupadnul a nezřítil se ze srázu k Sázavě, jenom pomalu klusal drobnými krůčky. Asi za půl hodiny jsem konečně dorazil k mostku v Pikovicích. Pak ještě asi 1,5 km po úzkém, kamenistém chodníčku podél Sázavy a následovala asfaltka k nádraží Davle. To jsem příjemně vyklusal. Měl jsem štěstí, asi za 10 min. mi jel vlak. Doma jsem byl kolem 19h. Uběhl jsem něco přes 48 km a k mému překvapení mne vůbec nebolely nohy. Výlet to byl moc hezký, hlavně z Pikovic na Kamenný přívoz. Škoda, že jsem vyběhl tak pozdě, nebyl jsem schopný doběhnout tam a zpátky do Davle za světla. Příště je prostě potřebné vyběhnout dřív.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.