Dnešní den s úsměvem

Únor 2016

Příprava na 6 D - 3

29. února 2016 v 21:43 | Štefan
V únoru jsem naběhal celkem 510 km. Denní průmer je o málo nižší než v lednu, ale přidal jsem 3 nedělní běhy nad 40 km:
7.2. - 46 km, 21.2 -51 km, 28.2 45 km. Kromě toho jsem ještě 3x běžel přes 30 km. S tím jsem celkem spokojený. Nejsem ale spokojený s tím, jak jsem pomalý. Bude to zřejmě chtít zaradit něco kvalitnější - kopce, nebo úseky. To jsem měl v plánu v druhé polovině dubna. Teď zvažuju, jestli nezařadit do každého týdne jeden takovýto běh, i kdyby to mělo být na úkor objemu. Na 6-ti denní já sice rychlost nebudu potřebovat, stačí vydržet co nejdéle "plěst nohama", ale nějaké posílení by mohlo být přínosem. Nevím, uvidím, co zvládnu. Snažím se dost posilovat, hlavně jádro. A taky hodně protahuju, mnohem víc, než kdykoli předtím.
Potřebuji také vyřešit stravování počas závodu. Teď kvůli přemnožené kvasince nejím cukr a potraviny obsahující jednoduché cukry. S výjimkou ovoce a zeleniny, ale i to jsem omezil. Taky potraviny obsahující bílou mouku, dále třeba kečup, hořtici,... .Takže si zřejmě budu muset něco vzít s sebou, nebo prostě těch 7 dní se stravovat normálně. Zřejmě to bude nějaký kompromis. Budu to řešit až ke koci dubna, kdy zařadím do přípravy gaučink.
Pozitivní na únoru bylo, že jsem neměl žádné vážnější zdravotní problémy. Teď po skoro tříměsíční dietě mě už břicho nebolí tolik, jako ještě v lednu. Někdy mě to omezuje při běhu, i s tím souvisí moje pomalost, ale věřím, že se to bude postupně zlepšovat. Na začátku května to už bude 5 měsíců od změny stravování, snad už se to trochu projeví. Loni jsem běžel 4 ultraběhy (2 závody a 2 charitatívní běhy) a na třech mě bolelo břicho celých prvních 6 hodin. Nejvíc se to projevilo na 12 h ve Stromovce, to jsem za těch 6 hodín sotva zaběhl maratón, pak už jsem to jenom doklusal.Tak snad to bude letos lepší.

Příprava na 6 D - 2

5. února 2016 v 20:42 | Štefan
Po lednu mám z přípravy smíšené pocity. Hodnocení je trochu rozpačité.
Nepovedlo se mi celkem splnit cíl. Chtěl jsem naběhat přes 600 km, přibližně průměr 20 km/den, přičemž bych běhal jenom 6 dní v týdnu. Loni jsem průměr 20 držel 45 dní.
Letos to ale pro mne bylo těžké. Po trochu protrápených prvních 10-i dnech (190 km), nasledovalo ještě dalších podobných 14 dní. Po sněhu se mi běželo skutečně špatně. V týdnu od 18 do 24.1. jsem měl dokonce jenom 74 km, vůbec mi to nešlo, chyběli síly, a hlavně morálka.
Naštěstí sníh roztál, a tak jsem to jěště alespoň trochu zachránil poslední týden - 164 km.
Za leden celkem 565 km, vzhledem k podmínkám "opatrná" spokojenost.
Tento týden je zatím trochu - i plánovaně - oddychový. V pondělí (1.2.) jsem měl plánovaný oddychový den. V úterý - 21 km, večer mne trochu začala bolet pravá pata. Ve středu se přidal kotník. Zkusil jsem výklus, ale radši jsem to po 3 km zabalil. Ve čtvrtek jsem vyběhnul, ale trápil jsem se asi od 10 km, po 18,5 km jsem to vzdal. Nic mne nějak moc nebolelo, trochu stehna, ale měl jsem hroznou nechuť k běhu. Dnes to zas bylo v pohodě, 21 km.
V únoru chci ubrat na objemu přes týden, a přidat delší weekendové běhy. První by měl být tuto neděli, chci něco přes 40 km. Nevím, jestli se to povede, bývám teď dost unavený. Snažím se nějak zlepšit regeneraci, mimo jiné i stravou. Mám přemnoženou kvasinku, tak jsem přestal jíst sladkosti, a vůbec jednoduché cukry. Taky jídla z bíle mouky a přestal jsem pít kafé. Peču si celozrné pečivo, vařil jsem jáhlové kndlíky i quinou - ta by právě mohla být velmi dobrá pro regeneraci.
V rámci přípravy i dost cvičím, už od loňského ledna se snažím posilovat jádro cvičením na gymnastickém míči. A taky o hodně víc protahuju než ještě předloni.




p